JAK ZAPROJEKTOWAĆ DOBRE ULOTKI REKLAMOWE? PODPOWIADAMY!

08 marca, 2023 • Z naszej oferty

JAK ZAPROJEKTOWAĆ DOBRE ULOTKI REKLAMOWE? PODPOWIADAMY!

Ulotki to tradycyjny nośnik przekazów reklamowych, który firmy z powodzeniem stosują już od długich lat. Pozwalają dotrzeć bezpośrednio do klientów, zwrócić ich uwagę na markę, produkty i usługi bądź atrakcyjne promocje. Jak jednak stworzyć projekt, który naprawdę pozwoli wyróżnić się wśród licznej konkurencji i zrealizować druk? Jako doświadczona drukarnia cyfrowa przygotowaliśmy krótki poradnik. Przeczytaj i poznaj sprawdzone patenty, które pomogą Ci zaistnieć w świadomości odbiorców.

Projektowanie ulotek – o czym należy pamiętać?

Pierwszym krokiem każdej kampanii powinno być ustalenie celu, który mają osiągnąć prowadzone działania. Ulotki sprawdzają się jako element promocji wizerunkowej, informowania o atrakcyjnych wyprzedażach i akcjach rabatowych czy organizowanych wydarzeniach (np. festiwale, koncerty, pikniki rodzinne, imprezy karnawałowe itp.).

Od zasięgu Twoich działań zależy liczba ulotek, której będziesz potrzebować i związana z tym technika realizacji:

  • szybki druk cyfrowy – doskonale sprawdza się przy małych i średnich nakładach. Daje możliwość wprowadzania drobnych zmian w projekcie już na etapie produkcyjnym. Dzięki temu możesz przygotować np. 2-3 partie i sprawdzić ich efektywność lub skorygować grafikę i hasła reklamowe skierowane do różnych grup docelowych;
  • tradycyjny druk offsetowy – jest stosowany przy bardzo dużych zamówieniach, ponieważ najwyższe są tutaj wstępne koszty przygotowania form drukarskich. Wybierają go głównie ogólnopolskie sieci, które potrzebują broszurek do zakrojonych na szeroką skalę kampanii realizowanych np. w sklepach stacjonarnych, oddziałach banków czy punktów usługowych.

Spójna identyfikacja wizualna

Zadbaj, aby druk ulotek był dopracowany, a gotowe materiały poligraficzne perfekcyjnie harmonizowały z identyfikacją wizualną Twojej firmy. To pozwoli Ci utrzymać spójny wizerunek na wykorzystywanych nośnikach tradycyjnych (plakaty, billboardy, opakowania, etykiety itp.) oraz cyfrowych (m.in. strona internetowa, profile w mediach społecznościowych, filmy reklamowe). W ten sposób zwiększysz rozpoznawalność swojej marki i zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów.

Pamiętaj, aby na gotowej ulotce znalazło się logo (najlepiej u samej góry). Zadbaj o odpowiednie czcionki (najbezpieczniej jest wybrać 1-2 i konsekwentnie je stosować), spójną kolorystykę i grafiki kojarzące się z prowadzoną przez Ciebie działalnością.

Używanie języka korzyści

Profesjonalny druk cyfrowy lub offsetowy to jedynie połowa sukcesu. Przyjemną dla oka warstwę wizualną musisz połączyć z przekonującymi przekazami, które rzeczywiście zwrócą uwagę odbiorców i przekonają ich do podjęcia działania, na którym Ci zależy (kontaktu w celu omówienia szczegółów współpracy, zakupu produktów, rezerwacji noclegów, zapisania się na kurs itp.).

Pamiętaj, że Twoje komunikaty muszą być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Ważne jest nie tylko zastosowanie języka odbiorców, ale także odkrycie potrzeb poszczególnych osób i pokazanie im, że to, co proponujesz, stanowi rozwiązanie ich problemów. Poznaj swoich potencjalnych klientów i ich emocje. Suche komunikaty zastąp językiem korzyści i podkreśl profity, które zyskają, a masz dużą szansę na sukces.

Estetyczne grafiki

Chwytliwe hasło reklamowe i odpowiednio przygotowany przekaz perswazyjny połącz z wysokiej jakości grafiką. Ważne, aby obraz był przyjemny w odbiorze, kojarzył się z Twoją firmą i jej działalnością. Kontrastowe zestawienie kolorów pomoże Ci przyciągnąć uwagę, ale na tej zasadzie może zostać dobrana jedna dodatkowa barwa, ponieważ całość musi prawidłowo współgrać.

Zawsze miej na uwadze, że drukarnia cyfrowa lub offsetowa Twój projekt przenosi na papier, dlatego wybieraj wyłącznie wyraźne zdjęcia o wysokiej rozdzielczości.

Zleć realizację ulotek All-druk.pl!

Wiesz już, jak przygotować ulotkę, która pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększy rozpoznawalność marki i przekona do podjęcia konkretnego działania? Realizację swojego projektu zleć profesjonalistom. All-druk.pl to cyfrowa drukarnia z Białegostoku, która ma bogate doświadczenie w branży poligraficznej. Specjalnie dla Ciebie i Twojej firmy przygotujemy estetyczne materiały reklamowe. Zapraszamy do kontaktu – chętnie odpowiemy na każde pytanie dotyczące realizacji.



Powered by MasterApps